czwartek, 31 stycznia 2013

Makaron z anchois

Dzisiaj po raz pierwszy robiłam ten przepis. Znalazłam go w jakiejś gazecie/książce - nie pamiętam dokładnie. Cyknęłam fotki przepisu i postanowiłam wypróbować. Najpierw podam przepis a na koniec podzielę się swoimi uwagami :D

Potrzebujemy (będę podawała tak jak jest w przepisie):
makaron kokardki
1 papryka czerwona
1 papryka żółta
1 cytryna, sparzona ze skórka
4 anchois
1 łyżka kaparów
10dag mozzarelli
oregano
majeranek
ząbek czosnku
40g oliwy z oliwek
sól, pieprz

Na oliwie podsmażamy czosnek oraz anchois. W miseczce mieszamy drobno pokrojoną paprykę, kapary, sól, pieprz, skórkę z cytryny. Do podsmażonych anchois dodajemy to co mamy w miseczce. Smażymy na małym ogniu około 1 min. Dodajemy makaron kokardki oraz pokrojoną w kostkę mozzarelle. Finito ! :D

A teraz moje uwagi ;) dałam jedną paprykę zamiast dwóch. Makaron na oko ;) po prostu tyle ile wiedziałam, że zjemy z Małżem. Skórki z cytryny dałam połowę. Anchois z 8 sztuk.

Jak mi smakowała ?
jak dla mnie stanowczo za dużo cytryny - mino, że dałam połowę tego co zakładał przepis. W związku z tym smak cytryny zabijał wszystko inne - no w każdym razie był na pewno dominujący a szkoda bo uwielbiam posmak anchois a prawie wcale go nie czułam :/ Stwierdziłam, że następnym razem makaron będzie bez cytryny oraz kapary zastąpię oliwkami. Któryś raz próbowałam się przekonać do smaku kaparów ale jednak nie mogę.... Myślę, że oliwki będą moim zamiennikiem ewentualnie jeśli Małż się uprze moge dać kapary a po prostu będę je wydłubywała z talerza :D W sumie nie ma ich aż tak dużo.

Reasumując. Pomysł na makaron fajny. Mi nie podeszła ta cytryna ale to kwestia smaku. Myślę, że warto zrobić i przekonać się samemu.



PS oczywiście cardio oraz absik zrobiony ;)

1 komentarz:

  1. Ciekawy przepis może spróbuje, ale ja też nie lubię kaparów..

    OdpowiedzUsuń